3 Mart 2016 Perşembe

Hayatındaki Dönüm Noktası ve Herşeye Rağmen Başarı

Hayatındaki Dönüm Noktası ve Herşeye Rağmen Başarı
Sen ertesi gün sınıfla gittin mi sinemaya?
Gittim tabii. Benden para almadılar. Zaten o günden itibaren de okulçıkışlarında sinemada çalışmaya başladım. Temizlik yapıyordum genellikle ama yer göstericiliği de yapıyordum. O zamanlar sinemalarda yer gösterenler çok güzel bahşiş alırlardı. Ben birkaç yıl okul-sinema idare ettim ama para tatlı geldi.
Ne kadar para kazanıyordun?
Babamın 1 ayda kazandığı parayı ben aşağı yukarı 1 günde alıyordum. Çünkü bahşiş gerçekten çok fazlaydı. Düşünün ben o zaman 12-13 yaşındayım. Film başlamadan önce yer göstererek bahşiş topluyorum. Film arasında Alaska-Frigo satıp kar elde ediyorum. O zaman filmlerin galaları olurdu sinemamızda. Galalarda da çiçek satardım.
Peki okul ne oldu?
İkisi bir arada yürümedi maalesef. Okulu devam ettiremedim. Orta 2’den terk etmek zorunda kaldım. Ben okumadım ama gururla söylüyorum, benim kazandığım parayla diğer kardeşlerim okudu. Çünkü ben eve ciddi katkıda bulunuyordum. 12-13 yaşındaki çocuk o kadar parayı nasıl harcasın? Getirip anneme verirdim.
Sinemaya dönelim…
Ben bir süre sonra sinemada büfeleri kiraladım. Şef oldum. Derken müdür yardımcısı, müdür… Benim sinemada çalışmadığım bölüm kalmadı. Makinistlik de yaptım, tuvalet de temizledim, bilet de kestim.
Filmleri izler miydin peki?
Her filmi izledim. Herhalde benim kadar çok film izlemiş biri daha yokturTürkiye’de.
Para biriktiriyor muydun?
Evet biriktirdim. Arsa aldım. Benim bir hedefim vardı, kendi sinemamı açmak. Bu yüzden biriktiriyordum paramı. Bunu patronuma da söylemiştim zaten. 26 yaşına geldiğimde patrona “Ben kendi sinemamı açacağım ayrılmak istiyorum” dedim.
Patronum da dedi ki; “Senin bu sinemada çok emeğin var. Gitme başka yere, gel seninle ortak olalım”. Ben de kabul ettim. Bahçelievler’dekiKadir Has Alışveriş Merkezi’nin sinemalarının işletmesini aldık birlikte. 3 salonum vardı artık…
Çok zorluklarla para biriktirmişsin. İflas etmekten, batmaktan korkmadın mı bu işe girerken?
Ben sinemacılığın çekirdeğinden yetiştiğim için müşterinin nasıl memnun olacağını zaten biliyordum. Bir de kendime sonsuz güvenim vardı. Sinemada çalışırken, ben film izleyicilerinin yorumlarını, tepkilerini hep dinlerdim.
Yüzlerine bakıp filmden, sinemadan memnun olup olmadıklarını anlardım. Sinemayı açarken işte bunlara güveniyordum. Nitekim başarılı da olduk. Derken Kadir Has Alışveriş Merkezi’nin tam karşısına bu kez Metroport Alışveriş Merkezi açıldı. Bu alışveriş merkezinin sinemalarının işletmesini de direkt bana teklif ettiler.
Aslında birçok ünlü sinema işletmecisi talip olmuştu. Ama beni seçtiler. Çünkü ben Kadir Has’ta başarılı olmuştum ve bunu da biliyorlardı. Metroport’ta başlangıçta 5 salon vardı. Ama talep öyle çok oldu ki bir yıl dolmadan 2 salon daha ilave ettim. Şimdi hem Kadir Has’ta hem de Metroport’ta Cinevip Sinemaları olarak 10 salonda hizmet veriyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mustafa Çağdaş Karaoglan