3 Mart 2016 Perşembe

Girişimler İçin İçerik Pazarlaması Taktikleri

Girişimler İçin İçerik Pazarlaması Taktikleri

Pazarlamanın amacı takipçilerinizin dikkatini çekmek ve satış oranlarını arttırmaktır. İnsanların sizi takip etmesi, reklamlarınıza tıklaması ve satın alması arasında bir fark olmaksızın, tüm bunlar pazarlamanın başarısınınım ölçütü olan eylemlerdir.

Zaman geçtikçe izleyicilerin tepkilerini takip etmek zorlaşır. Yeni pazarlama yöntemleri eskileriyle kıyaslandığında, müşterileri daha az tepki göstermeye yöneltiyor. İnternet üzerinde ise bu tür değişimler daha hızlı yaşanıyor.

En yeni gelişme olan “içerik pazarlama”, internet üzerinden pazarlama yöntemlerini yeniden tanımladı. İçerik pazarlama, geleneksel internet pazarlamanın kullandığı püf noktalarından farklı yöntemler kullanıyor. Tanımlamak gerekirse içerik pazarlama içerik oluşturma anlamına geliyor. Eski günlerden farklı olarak, eskisi gibi fabrikasyon bir içerik değil, değerli içerik kullanıyor.  
İçerik pazarlama daha uzun soluklu olacak gibi görünüyor. Pazarlamacılar başarı oranlarını arttırmak için bir kaç kestirme yoldan yararlanıyor.

1. İçerik stratejisi yaratın.

Kestirme yollar yoğun işten kurtularak asıl noktaya odaklanmak için kullanılsa da yine de üzerinde düşünmek ve akıllıca planlar yapmak gerekiyor.

İçerik pazarlama, pazarlamacıların daha bilinçli olmasını sağladı. Ancak yine de herkesin oluşturup dağıtacağı içeriği iyi planlaması gerekiyor. İçerik stratejiniz üzerinde ne kadar düşünürseniz, uygulamanız o kadar kolay olacaktır.

2. İçeriğinizi değerli kılın.

Tanımı itibariyle, içerik pazarlamanın arama motoru optimizasyonuyla uzaktan yakından bir ilgisi yok. Eğer içeriğinizin müşterilerinize bir anlam ifade etmesini istiyorsanız değer yaratmak çok önemli. Temel kural, içeriğin tümünün hedef kitlenizle ilişkilendirilebilir, güvenilir ve bağlantılı olmasını sağlayabilmektir.

3. İçeriğinizi paylaşılabilir kılın.

Paylaşılabilirlik içerik pazarlamada çok önemli bir yere sahip, çünkü müşterilerinize ulaşabilmeniz, ne kadar organik bağlantı kurabildiğinizle doğru orantılı. İçeriğiniz değerli olduğunda insanlar doğal olarak bunu arkadaşlarıyla paylaşmak isteyecek. İçeriğinizi paylaşmak ne kadar kolaysa insanların da paylaşmaları o kadar olası. Ne kadar çok insan içeriğinizi paylaşırsa, yarattığınız içeriğinizin diğerleri tarafından da görülme olasılığı o kadar artar.
BuzzSumo gibi matematiksel analiz yapan araçları kullanarak en başarılı olan içeriklere bir göz atın. İçerik stratejinizi oluşturmak için bu gibi araçları kullanmak yararlı olacaktır.

4. Harekete Geçirici Mesajınızı (Call-to-Action) unutmayın.

Gerçekten iyi bir içerik, okuyucuda harekete geçme isteği uyandırır. Ancak bunu kendi başına yapmaz. Harekete Geçirici Mesaj (CTA) bu konuda en iyi silahınız. Şimdilerde daha da etkili, çünkü değerli içerik; ister ev tamiriyle ilgili ipuçları, ister işle ilgili günlük tutma konularında fikir versin, zaten insanları harekete geçirmeye yetiyor. Bu yüzden içeriklerinize Harekete Geçirici Mesajı yerleştirmeyi unutmayın ve sonra içeriğin kendi kendine başarılı olmasını bekleyin.

5. “Fikir Önderleri”yle bağlantı kurun.

Büyük markalar alanında fikir önderi olan kişilerle çalışıyorlar. Yani bu aslında fikir önderlerinin yılı olabilir. Artık sadece Hollywood ünlüleri değil, herkes bir “fikir önderi” olabiliyor.
Bir fikir önderiyle bağlantılı olmak, size içeriğinizi hazırlarken yeni ve taze fikirler sunacaktır. Ayrıca içeriğinizi okuyucuların ilgisini çekecek şekilde hazırlamanıza da yardımcı olur.
Müşterileriniz sizinle bağlantı kurmak ister, çünkü sizin de aynı şeylerden hoşlandığınızı görürler. Fikir önderleriyle çalışarak sadece müşteri ilgisini arttırmakla kalmazsınız, aynı zamanda onlardan kendi pazarlama stratejileriyle ilgili bilgi de alabilirsiniz.
İçerik pazarlama, kulağa aslında olduğundan daha zor gelse de aslında birkaç kestirme yolu kullanarak uğraşlarınızın sonucunda sizi hedeflediğiniz kazanca ulaştırabilir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mustafa Çağdaş Karaoglan